دانستنی‌ها |‌ بچه‌های آینده
  • کد مطالب: ۱۴۹۵۸۵
  • /
  • ۰۱ اسفند‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳

دانستنی‌ها |‌ بچه‌های آینده

دکتر زوس لوراکس روکو دا سیلوا (Rocco Da Silva) یک پسر ۹ ساله اهل آفریقای جنوبی و درحال تلاش است با ایجاد «باشگاه بچه‌های آینده» الهام‌بخش بچه‌ها و بزرگ‌تر‌های زیادی برای وضعیت سیاره‌ی زمین باشد.

ریحانه صادقی- مترجم: «هیچ چیز بهتر از اینی که هست نمی‌شود مگر اینکه یکی مانند تو خیلی‌خیلی غم‌خوار مسائل مهم و ارزشمند باشد.»

دکتر زوس لوراکس روکو دا سیلوا (Rocco Da Silva) یک پسر ۹ ساله اهل آفریقای جنوبی و درحال تلاش است با ایجاد «باشگاه بچه‌های آینده» الهام‌بخش بچه‌ها و بزرگ‌ترهای زیادی برای وضعیت سیاره‌ی زمین باشد.

روکو برای این کارش جایزه‌ی جنگجوی جوان کاهش زباله را از بنیاد پتکو (PETCO) دریافت کرده است. هدف روکو از تأسیس این باشگاه، آگاهی‌سازی دراین‌باره و تشویق کودکان و نوجوانان به شرکت در گرد‌هم‌آیی‌هایی ماهانه‌ی پاک‌سازی ساحل محل زندگی‌اش بود.

روکو و هم‌شهری‌هایش در ۱۴ ماهه‌ اولی که این کار را شروع کردند موفق به جمع‌آوری ۹۵۰ کیلو زباله از ۴۰۰ متر کرانه‌ی ساحلی منطقه خودشان شدند. اکنون سه سالی از تأسیس این کلوپ می‌گذرد و روکو و دوستانش هنوز دارند با موفقیت به کارشان ادامه می‌دهند.

روکو اما دلش می‌خواهد نه‌تنها برای بچه‌ها بلکه والدینشان هم الهام‌بخش باشد. او می‌گوید: «پیام من به مردم آفریقای جنوبی این است که استفاده از چیزهایی را که از پلاستیک یکبارمصرف ساخته شده‌اند متوقف کنند و به گردهم‌آیی‌های پاک‌سازی سواحل بپیوندند، نه فقط به گروه ما، بلکه به هر گردهم‌آیی پاک‌سازی ساحلی در هرکجا.

پدرها و مادرها باید از تنبلی دست بردارند! فقط پای سریال‌های تلویزیونی ننشینید. دست بچه‌هایتان را بگیرید و به این پاک‌سازی‌ها بروید. ببریدشان بیرون، ببریدشان به جاهایی که بتوانند ببینند این چیزها چه تأثیری روی کره‌ی زمین می‌گذارند.»

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.